Songfestivaldeelnemers maken dit jaar eigen introductiefilmpje

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

De organisatie van het Eurovisie Songfestival laat de delegaties dit jaar zelf de introductiefilmpjes van de deelnemers, de zogeheten postcards, maken. Dat is een stuk milieuvriendelijker en de filmpjes worden ook persoonlijker, denkt de Zweedse omroep SVT.

“Voor de postcards hebben we dit jaar een leuke uitdaging bedacht. Wat als de filmpjes naar ons worden gestuurd in plaats van dat wij ernaartoe zouden gaan om het milieu – en geld – te sparen? Het zijn tenslotte ‘ansichtkaarten'”, zegt tv-producer Per Blankens. Volgens hem hebben alle deelnemers de opdracht gekregen om hun video in “selfiemodus” te schieten.

In eerdere jaren werden artiesten voor de postcards vaak naar het organiserende land gehaald of bezocht de omroep juist alle deelnemende landen om te filmen. Toen het songfestival in 2021 in Rotterdam plaatsvond werd er in Nederland gedraaid. De artiesten werden er later digitaal in verwerkt omdat reizen door corona toen werd ontraden.

De postcards worden als introductievideo tijdens de uitzending gebruikt. In de tussentijd kan de artiest zich op het podium klaarmaken en kunnen de commentatoren iets over de volgende act vertellen.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck