1,2 miljoen kijkers voor eerste editie The Passion Hemelvaart

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Advertentie

Van onze redactie

De eerste editie van The Passion Hemelvaart is donderdag bekeken door ruim 1,2 miljoen mensen. Daarmee is het muziekspektakel minder goed bekeken dan de reguliere uitzending van The Passion waar in april van dit jaar 2,2 miljoen kijkers op afstemden. Dat blijkt uit de vrijdag gepubliceerde kijkcijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO).

Waar The Passion, jaarlijks vlak voor Pasen te zien, vertelt over het lijden en de dood van Jezus, gaat het verhaal van Hemelvaartsdag over hoe hij daarna is opgestaan en zijn discipelen vraagt zijn werk voort te zetten. Onder anderen Soy Kroon, Kim-Lian van der Meij en Noortje Herlaar maakten als respectievelijk Jezus, Maria Magdalena en Maria opnieuw hun opwachting in de nieuwe editie van The Passion. Ruud de Wild was weer te zien als de verteller.

De start van het nieuwe RTL-programma Race om de Ringen met Beau van Erven Dorens was donderdag goed voor 588.000 kijkers. De tweede aflevering van het muziekprogramma POP22 met Ilse DeLange en Matthijs van Nieuwkerk zat donderdag met 692.000 kijkers iets in de lift ten opzichte van vorige week, toen er 605.000 mensen keken. De première van De Bevers, de realityserie rond volkszanger John de Bever, trok 312.000 kijkers naar RTL 5, niet genoeg voor een plekje in de lijst met 25 best bekeken programma’s van de dag.

The Passion Hemelvaart was het op een na best bekeken programma van de donderdag, alleen het NOS Journaal van 20.00 uur wist met 1,6 miljoen kijkers meer publiek te trekken. De derde plek was voor het Half Acht Nieuws van RTL 4 (1.025.000) en de vierde voor de NPO-talkshow Op1 (966.000). Vandaag Inside van SBS6 behaalde met 857.000 kijkers een vijfde plaats.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.