Aantal abonnees Viaplay daalt opnieuw na aflopen sportcompetities

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Het aantal abonnees van de Zweedse streamingdienst Viaplay, in Nederland bekend van onder meer de Formule 1-uitzendingen, is in het tweede kwartaal opnieuw gedaald. Dat komt volgens Viaplay omdat mensen stopten met hun abonnement, nadat grote sportcompetities waren afgelopen. Ook waren er minder zakelijke abonnees.

Viaplay had het afgelopen kwartaal 4,3 miljoen abonnees in meerdere landen, vergeleken met 4,7 miljoen in het eerste kwartaal. Op jaarbasis hadden ook minder mensen een abonnement op Viaplay. Het aantal zakelijke abonnees is vergeleken met vorig jaar volgens de streamingdienst flink gedaald.

Het huidige Formule 1-seizoen was het meestbekeken sportevenement op Viaplay. De ontknoping van de Premier League en grote golfwedstrijden trokken eveneens veel kijkers. De series Wisting en Paradise Hotel deden het volgens de streamingdienst ook goed.

Omzet

Niet alleen het aantal abonnees, ook de omzet van Viaplay daalde. De opbrengsten bedroegen ruim 4,3 miljard Zweedse kroon, omgerekend ongeveer 380 miljoen euro. Dat was een jaar terug 4,5 miljard kroon. Onder de streep was sprake van 49 miljoen kroon verlies. Dat betekent wel ruimschoots een halvering ten opzichte van het verlies van dezelfde periode vorig jaar.

Viaplay werd vorig jaar gered van een mogelijk faillissement door een kapitaalinjectie, nadat de streamingdienst in financiële problemen was geraakt. Twee jaar geleden maakte Viaplay bekend zich terug te trekken uit veel landen om kosten te besparen. Het bedrijf zegt donderdag zijn Poolse activiteiten te hebben afgestoten. In Nederland en Scandinavië blijft Viaplay nog wel actief.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.