Bekende Nederlander ontvangt tweede Loden Leeuw

Loden Leeuwen weer uitgereikt
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Kees van der Made

De Loden Leeuw is weer uitgereikt. Eén bekende Nederlander mocht het beeldje voor de tweede keer ontvangen…

Jaarlijks wordt bij het televisieprogramma ‘Radar’ de Loden Leeuw uitgereikt. Dat betreft een prijs voor de meest irritante reclamespot. De Loden Leeuw kent drie categorieën: ‘Meest irritante reclame’, ‘Meest irritante BN’er in een reclame en ‘Meest irritante influencer die reclame maakt’. De laatste categorie betreft een nieuwe. Eén bekende Nederlander won de prijs twee keer…

Tekst gaat door onder de video.

Meubelzorg

Henny Huisman won de prijs in 2007 al voor zijn reclamespotje van de Postcodeloterij en mocht de prijs nu voor de tweede maal in ontvangst nemen voor de reclame van Meubelzorg. Het was volgens kijkers teveel een toneelstukje en dat Huisman teveel teerde op het succes van de Surpriseshow met zijn uitroep ‘Surprise!’. Toen de prijs werd uitgereikt verklaarde Huisman dat het een parodie betrof op de reclame uit 2007. Een andere bekende Nederlander die er met de prijs vandoor ging was Maxime Meiland. Zij kreeg de prijs in de categorie ‘Meest irritante influencer die reclame maakt’ voor haar promoties voor HelloFresh. Het stoort mensen dat ze met haar posts op sociale media alleen maar geld wil incasseren en haar kind er continu voor inzet. Meiland was helaas niet thuis toen Radar langskwam voor de uitreiking.

Tekst gaat door onder de video.

Ongeëmancipeerd

De reclame van Verisure werd de winnaar in de categorie ‘Meest irritante reclame’. De reclame klopt volgens kijkers taaltechnisch niet en het komt ongeëmancipeerd over dat een vrouw haar man op het werk belt om een alarmsysteem te regelen. Verisure pareerde bij de uitzending de claim dat het ongeëmancipeerd is. Het was juist de bedoeling om te vertellen dat de vrouw thuis alles regelt, en de man daarom het alarmsysteem moest regelen.

Tekst gaat door onder de video.

Gouden Loeki

De tegenhanger van de Loden Leeuw is de Gouden Loeki, vernoemd naar Loeki de Leeuw. Die leeuw heeft jarenlang de reclameblokken op de publieke omroep opgevrolijkt. Tussen 2018 en 2020 won de Staatsloterij de Gouden Loekie. Dit jaar is de prijs nog niet uitgereikt.

Tags

BEKENDE NEDERLANDERGOUDEN LOEKIHELLOFRESHHENNY HUISMANLODEN LEEUWMAXIME MEILANDMEUBELZORGPOSTCODELOTERIJRADARSTAATSLOTERIJSURPRISESHOW

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck