CPNB wint Leffie voor campagne die games en lezen combineert

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

De Leescoalitie, een samenwerkingsverband van boekenkoepel CPNB en gameontwikkelaar Ubisoft, heeft dinsdag een Leffie gewonnen. De prestigieuze reclameprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest innovatieve Nederlandse campagne van het jaar.

De coalitie krijgt de prijs voor het project Readification, een project dat door middel van gaming jongeren stimuleert om meer te gaan lezen. Hiervoor werden nieuwe verhalen geschreven door Ronald Giphart en Margje Woodrow, die zich afspelen in de wereld van het spel Assassin’s Creed Valhalla.

De verhalen worden ondersteund met extra visuals, geluidseffecten en videofragmenten. Beide verhalen werden in mei dit jaar gepubliceerd in de Ubisoft Special-app. Van de bijna 100.000 lezers was ruim 90 procent positief, aldus de initiatiefnemers.

Verder onderzoek onder de doelgroep van jongeren tussen de 15 en 18 jaar, waarvoor 212 jongeren werden gevraagd om de Ubisoft Special-app te downloaden en de verhalen te lezen, wijst uit dat een meerderheid van hen verwacht meer van dit soort verhalen te gaan lezen wanneer die op deze manier worden aangeboden. Vier op de tien jongeren zeggen door de verhalen gestimuleerd te worden meer te gaan lezen. 34 procent van de jongeren denkt ook meer papieren boeken te gaan lezen.

De uitreiking vond dinsdagmiddag plaats in Theater Amsterdam.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.