Creatief directeur haalt uit naar Linda de Mol: ‘Ongezonde bedrijfscultuur’

Einde voor tijdschrift Linda?
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Charlotte Wijnen

Jildou van der Bijl, creatief directeur van LINDA., heeft keihard uitgehaald naar Linda de Mol. In het NPO Radio 1-programma ‘De Perstribune’ vertelt ze dat er bij het mediabedrijf sprake was van een ‘ongezonde bedrijfscultuur’.

,,Succes is ook een soort van verslavend en dan ga je ook denken dat de manier waarop je het doet, de beste manier is”, vertelt Jildou in het programma. ,,Als je dan denkt: we zijn zo succesvol omdat iedereen zo hard werkt en we altijd voor die tien gaan en het is nooit goed genoeg, dat kan ook een hele ongezonde bedrijfscultuur opleveren. En dat was bij ons zo.”

Vergelijking DWDD?

Op de vraag of de bedrijfscultuur te vergelijken was met de situatie bij De Wereld Draait Door, geeft Jildou een duidelijk antwoord. Volgens haar was er bij LINDA. nooit sprake van kleineren, iets wat wel gebeurde bij DWDD. Wel heeft de situatie rondom DWDD de creatief directeur aan het denken gezet. Mensen zijn op training gegaan en er werd duidelijk gemaakt dat je ook ‘nee’ mag zeggen, vertelt Jildou verder. Momenteel zou de mentaliteit binnen LINDA. als volgt zijn: ,,We streven nog steeds naar het beste, maar als dat niet lukt is het ook oké.”

Jildou maakte afgelopen december bekend dat ze na zeventien jaar stopt bij het mediabedrijf LINDA. Van 2006 tot 2019 was ze hoofdredacteur van het tijdschrift.

Tags

JILDOU VAN DER BIJLLINDA DE MOL

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck