Diekstra heeft eisenpakket voor gesprek met ITV over The Voice
Er is nog geen gesprek geweest met de leiding van het Britse bedrijf ITV, zegt de advocaat van de vermeende slachtoffers van de misstanden achter de schermen van The Voice of Holland. Sébas Diekstra vertelt vrijdag op BNR Nieuwsradio dat hij een aantal eisen heeft opgesteld voor het management voordat hij in gesprek wil gaan, maar dat daar niet in meegegaan leek te worden.
“Ik heb contact gehad om in Londen of Nederland in gesprek te gaan en dat wilden ze snel doen, maar ik heb op de rem getrapt”, zegt de strafrechtadvocaat. Diekstra had namens de vermeende slachtoffers een reeks vragen opgesteld waar hij antwoord op wilde. “Uit de mailcorrespondentie proefde ik dat ze het snel wilden afwikkelen. Wij willen dat ITV in Groot-Brittannië maatregelen neemt tegen de mensen die niet goed hebben gehandeld in Nederland.”
Volgens de advocaat dacht de leiding van ITV dat hij “alleen kwam keuvelen met een kopje thee”, maar dat is niet zo. “We willen dat het verantwoordelijke management weggaat en een antwoord op de vraag: hoe voorkom je dat het de volgende keer weer gebeurt?” Dat ITV de vragen van Diekstra “voorgekauwd” in de mail moest ontvangen, was volgens hem alleen maar om zo “de juiste persoon aan tafel te krijgen” om op de punten te reageren.
Begin april maakte Diekstra bekend dat hij namens de vermeende slachtoffers in gesprek zou gaan met de raad van bestuur van ITV. Zijn cliënten wilden het gesprek aangaan omdat ze “geen vertrouwen” meer hadden in het management van de Nederlandse tak van het productiebedrijf, dat verantwoordelijk was voor de talentjacht van RTL 4. De verwachting van de advocaat is nu dat hij en de ITV-top “binnen twee tot drie weken aan tafel zitten’.
BuzzE





