Dieptepunt voor Renze Klamer
Renze Klamer zit in zwaar weer. Waar hij ooit werd gezien als de grote belofte van RTL, lijkt zijn tv-carrière nu op losse schroeven te staan. ,,Wéér een dieptepunt.''

De populariteit van Renze is ver te zoeken. RTL Tonight scoort dramatisch laag, zelfs slechter dan Humberto Tan. Terwijl andere programma’s profiteren van de verkiezingsdrukte, blijft Renze praten over Victoria Beckham en mode-items, onderwerpen die weinig kijkers interesseren.
Oppervlakkig
Tina Nijkamp noemt het programma ‘veel te oppervlakkig’. ,,Ik begrijp het gewoon niet zo goed. Ik vind dat ze veel te veel oppervlakkige onderwerpen doen”, zegt Tina in haar podcast Tina’s TV Update. ,,Iedereen kent Victoria als Spice Girl en als vrouw van David Beckham, maar dat hele modemerk… Wie koopt er nou ook iets van haar? Dat zijn alleen maar rijke mensen die dat kunnen veroorloven. Ik vind het een rare keuze voor een talkshow.”
Lage kijkcijfers
De cijfers spreken boekdelen: 249 duizend kijkers en een marktaandeel van 10,9 procent in de commerciële doelgroep. Vorige week was dat nog 257 duizend. Ter vergelijking: Lubach noteerde diezelfde avond 556 duizend kijkers. Met zulke lage cijfers wordt het steeds moeilijker om aansprekende gasten te strikken.
Albert Verlinde
Ook de bezetting van de desk helpt niet. Albert Verlinde, die twee tot drie keer per week aanwezig zou zijn, is steeds afwezig. ,,Waarom zit Albert er alweer niet? Raar!”, zegt Tina Nijkamp. Olcay Gulsen vult hem tijdelijk in, maar dat lost de problemen van het programma niet op. Het is afwachten hoe lang Renze dit nog kan volhouden, stelt Tina.
LEES OOK:
Relatie Renze Klamer alweer voorbij