Disney gaat vanwege 100e verjaardag samenwerken met Rijksmuseum

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Advertentie

Van onze redactie

Disney wordt de komende tijd partner van het Rijksmuseum. De twee partijen gaan de komende tijd ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van Disney verschillende projecten ontwikkelen om meer mensen in aanraking te laten komen met de verhalen die zij allebei te vertellen hebben. Dat hebben zij zondag bekendgemaakt.

Disney en het Rijksmuseum gaan op korte termijn meer details over de samenwerking delen. Op 16 oktober is het exact een eeuw geleden dat de Walt Disney Company werd opgericht. Ter gelegenheid van de verjaardag gaat het bedrijf overal ter wereld bijzondere samenwerkingen aan met belangrijke lokale partijen.

“In het museum is er voor iedereen een verhaal”, stelt Hendrikje Crebolder, directeur development & media van het Rijksmuseum. “Door de samenwerking met Disney hopen we dat meer families en kinderen deze verhalen zullen ontdekken en hieruit inspiratie halen, net zoals The Walt Disney Company dat al bijna honderd jaar doet. Denk bijvoorbeeld aan de vele klokken, sleutels, kasten en theepotten in hun iconische films, die zijn geïnspireerd op bekende objecten uit de Europese kunst.”

Het Rijksmuseum werkt al samen met het blad Donald Duck, dat Disney in Nederland onder licentie heeft gebracht bij mediabedrijf DPG. Zo krijgen jongeren die via school naar het museum gaan een speciale editie van Donald Duck die helemaal in het teken staat van een onderwerp dat met het Rijks te maken heeft. Momenteel is dat de schilder Vermeer. De samenwerking werd in 2019 bekroond met een Mercur, een belangrijke mediaprijs.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.