ESPN tevreden over TikTok-experiment rond Johan Cruijff Schaal

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

ESPN kijkt “met een positief gevoel” terug op de test met het online uitzenden van de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal via TikTok. Ruim 270.000 mensen keken via de populaire app, laat een woordvoerder van de sportzender desgevraagd weten.

De uitzending leverde ESPN ook direct 30.000 nieuwe volgers op TikTok op. In totaal wordt de zender nu door 631.000 mensen gevolgd. Daarmee is TikTok na YouTube (630.000) nu het grootste socialmediakanaal van ESPN.

Of de sportzender vaker wedstrijden via TikTok gaat uitzenden, is nog niet bekend. “Het is een geslaagde test maar we kunnen op dit moment niet zeggen of, hoe en wanneer dit een vervolg krijgt”, aldus de zegsman. “We richten ons nu op AS Monaco – PSV in de Champions League-kwalificatie morgen en de start van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie vrijdag.”

Voor het duel om de Johan Cruijff Schaal tussen Ajax en PSV stuurde ESPN een extra cameraploeg naar de Johan Cruijff ArenA. Het experiment werd opgezet om “een nieuwe groep fans op hun favoriete medium met live voetbal in contact te brengen”, zo gaf ESPN-directeur Rob Labree eerder aan.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.