Fieldlab bevestigt songfestival als nieuwe proef

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Het Eurovisiesongfestival wordt het volgende proefevenement van Fieldlab Evenementen. Dat bevestigt programmamanager Pieter Lubberts aan het ANP, na berichtgeving van De Telegraaf.

Tijdens alle repetities, de halve finales en grote finale in Rotterdam Ahoy in mei wordt per show maximaal 3500 man publiek toegelaten. Dat vindt Fieldlab, een gezamenlijk initiatief van zowel de zakelijke als de publieksevenementensector en de overheid, vergelijkbaar met de proefconcerten die vorige maand voor 1300 mensen zijn georganiseerd in de Ziggo Dome.

“Wij zijn blij dat we bij het Eurovisiesongfestival opgedane kennis kunnen toepassen. We kunnen het onderzoek dat we eerder in vergelijkbare setting in de Ziggo Dome hebben gedaan, verder verdiepen en verbreden”, aldus Lubberts. “Zeker met het oog op de hogere capaciteit, aangezien we bijna het drievoudige aan bezoekers ontvangen, zonder rekening te houden met social distancing.”

Meer perspectief

Hoe het onderzoek tijdens het songfestival precies gaat worden ingevuld, wordt de komende tijd vormgegeven. “Eigenlijk snijdt het mes hiermee aan twee kanten. Het Eurovisiesongfestival heeft de mogelijkheid om bij de repetities en uitzendingen 3500 mensen mee te laten genieten van dit grootse festijn dat niet zonder publiek behoort te zijn, terwijl Fieldlab Evenementen een nieuwe stap kan zetten in het creëren van meer perspectief voor de evenementenbranche en de maatschappij.”

Het besluit om toch publiek toe te laten in Ahoy kan wel nog worden teruggedraaid als er sprake is van een nieuwe piek in coronabesmettingen. Eind april wordt er een definitieve uitspraak gedaan.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck