Google ‘blijft hard optreden’ tegen malafide reclame met BN’ers

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Bekende Nederlanders als John de Mol, Ali B en Jort Kelder blijven slachtoffer van online advertenties waarin zij ongewild en ongevraagd reclame maken voor producten als bitcoins. Google bevestigt de berichtgeving van Shownieuws dat het stelt dat het bedrijf bezig is om dit soort ads te verwijderen.

“Google blijft hard optreden tegen malafide advertenties. In 2019 hebben we er in totaal 2,7 miljard verwijderd”, laat een woordvoerder desgevraagd weten.

Toch blijven er bepaalde advertenties op internet circuleren waarin Ali B zich hard maakt voor bitcoins en waarin John de Mol zelfs doodverklaard wordt. Volgens Google blijft het lastig om dit soort ads blijvend te verwijderen. “Dit is een kat- en muisspel waarbij we onze methoden continu aanscherpen om gebruikers en uitgevers te beschermen. Er is dus altijd werk aan de winkel.”

Hoe het bedrijf ervoor wil zorgen dat de advertenties niet meer te zien zullen zijn geeft het – met het oog op meekijkende oplichters – niet prijs. “We zijn bewust nooit publiekelijk concreet over onze methoden, omdat we het oplichters dan erg makkelijk zouden maken.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck