Grote schrik voor Wilfred Genee: ‘Ik rook brand’

Door: Charlotte Wijnen
14-10-2021

Het was vanochtend flink schrikken voor Wilfred Genee. De radio-dj ontdekte maar net op tijd kortsluiting in zijn huis. ,,Iets later en er was brand uitgebroken!”

Tekst gaat verder onder advertentie
   

‘Het stonk verschrikkelijk’

Wilfred Genee rook vanochtend toen hij beneden kwam een doordringende brandgeur. ,,Het was even schrikken vanochtend! Ik kom beneden en het licht in de gang staat aan”, vertelt hij in zijn Veronica Inside Ochtendshow.

De radio-dj wist zeker dat hij het licht uit had gedaan toen hij naar bed ging. ,,Het stonk verschrikkelijk! Ik rook brand… Wat is er nou aan de hand?”, ging er door zijn hoofd.

Zijn redding

Samen met zijn vrouw doorzoekt hij het hele huis om de oorzaak van de geur te vinden. ,,Misschien dat er nog ergens een kaars aanstaat”, dacht hij eerst nog. Totdat hij aan de lamp in de gang voelde. ,,Die was loeiheet en wilde niet meer uit. Toen heb ik snel de groep uitgezet en heb ik een elektricienbedrijf te pakken kunnen krijgen. Die zeiden dat er kortsluiting was. Iets later en er was brand uitgebroken!”

Wilfred is er flink van geschrokken. Zijn redding was dan ook de ochtendshow. ,,De ochtendshow heeft me gered. Als ik er iets later uit was gekomen, dan ja…”

Meer DenD