Jim Carrey keert terug als The Cable Guy voor Super Bowl-spotje

Jim Carrey kruipt opnieuw in de huid van het personage dat hij speelde in de film The Cable Guy uit 1996. De 60-jarige acteur en komiek doet dit voor een reclamespotje van Verizon, een telecombedrijf uit de Verenigde Staten, dat zondag in de reclameblokken tijdens de Super Bowl wordt uitgezonden. Dit meldt Daily News.
Carrey speelde de rol van kabelinstallateur Chip Douglas in de donkere comedy, die een klant begon te stalken toen hij geen vriendschap met hem wilde sluiten nadat Douglas hem gratis premium televisiekanalen aanbood. Hoewel de film niet zo succesvol werd als Carrey’s andere jaren 90 films Ace Ventura: Pet Detective, The Mask en Dumb And Dumber, is The Cable Guy wél een cultfilm geworden.
Verizon plaatste een teaser van het spotje op YouTube, waarin Carrey als zijn sinistere alter-ego te zien is. Een woordvoerder van het bedrijf vertelde dat Carrey ‘het bijzonder leuk vond om mee te werken’. “Hij voelde dat dit het juiste moment was om opnieuw de rol van Chip Douglas op te pakken, hij had er echt zin in. En er is geen beter moment dan de Super Bowl om een groot publiek te bereiken. Hopelijk zien kijkers het verhaal vanuit een cultureel standpunt, waarin 25 jaar na dato duidelijk wordt waar The Cable Guy voor staat.”
Reclameblokken tijdens de Super Bowl zijn traditioneel gevuld met grote sterren, omdat er miljoenen Amerikanen kijken naar hét sportevenement van het jaar. Arnold Schwarzenegger, Zendaya, Lindsay Lohan, Pete Davidson, Colin Jost en Scarlett Johansson hebben zich eveneens laten strikken voor een lucratieve deal dit jaar.
BuzzE