KNVB laat het bij brief aan Jumbo over EK-reclame

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Voetbalbond KNVB heeft tevergeefs geprobeerd om de EK-reclame van supermarktketen Jumbo van de televisie te krijgen of in ieder geval te laten aanpassen. De bond stuurde een brief naar Jumbo om te klagen over de reclamespot met de Snollebollekes en de populaire ‘juichcape’ waarvoor klanten van de supermarkt kunnen sparen. In een reactie liet Jumbo de KNVB weten de campagne zo te laten.

“Wij komen op voor onze commerciële belangen”, zegt een woordvoerder van de KNVB, dat supermarkt Albert Heijn als partner heeft. “Onze partners investeren veel in het Nederlandse voetbal. Het zijn onze merken. We sturen vaker dit soort brieven.” De KNVB overweegt niet om verder te gaan dan alleen een sommatie. “We laten het hierbij.” Jumbo bevestigt een brief te hebben gehad, maar wil verder geen commentaar geven. Ook Snollebollekes-zanger Rob Kemps was niet bereikbaar voor commentaar.

Tal van bedrijven hebben acties opgezet rond het EK voetbal en het Nederlands elftal. Alleen partners van de KNVB mogen in hun reclames rechtstreeks verwijzen naar Oranje.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck