Lego schrapt reclame voor politiepoppetjes

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Speelgoedbedrijf Lego schenkt 4 miljoen dollar aan organisaties die zich inzetten voor Afro-Amerikaanse kinderen. Ook schrapt het bedrijf alle reclame-uitingen voor legosets waar politiepoppetjes in zitten.

Uit een e-mail in handen van speelgoedsite ToyBook blijkt dat het gaat om de marketing van zo’n 30 bouwsets. Volgens de site gaat het ook om sets met brandweermannen en met boeven. Een woordvoerder van het bedrijf laat in een reactie weten dat het de promotie-uitingen stillegt “als reactie op de tragische gebeurtenissen in de VS.”

Woensdag liet Lego via sociale media weten de miljoenendonatie te doen. “We staan achter de zwarte gemeenschap in de strijd tegen racisme en ongelijkheid”, aldus de speelgoedfabrikant. “Er is nog een hoop te doen. We doneren 4 miljoen aan organisaties die zwarte kinderen steunen en alle kinderen voorlichten over ongelijkheid.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck