Lezer Troskompas protesteert bij redactie tegen bezorgproblemen

Een trouwe lezer van de Troskompas heeft maandag bijna de hele dag op een stoeltje bij de redactie van de tv-gids in Hilversum gezeten om te protesteren tegen de structurele bezorgproblemen. Hoofdredacteur Edger Hamer heeft een bericht daarover van NH Nieuws bevestigd. Meneer Van den Berg uit Dordrecht was naar eigen zeggen “radeloos” omdat zijn geliefde gids al weken niet wordt bezorgd.
Van den Berg had hierover al brieven geschreven naar AVROTROS en gebeld met het servicenummer, maar “niks helpt”. Daarom ging hij maandag demonstratief op een stoeltje voor het gebouw aan de ‘s-Gravelandseweg zitten waar het servicecentrum zich bevindt. Hij had borden bij zich met daarop de teksten ‘oplichting!’, ‘diefstal!’ en ‘bedrog’. De lezer had ook een Nederlandse vlag bij zich.
Hoofdredacteur Hamer snapt de grieven van zijn trouwe lezer. “We kennen de problemen”, aldus Hamer. “Heel veel tijdschriften hebben hier last van. Sinds een paar distributiecentra van PostNL samengegaan zijn, worden heel veel gidsen en bladen slecht of niet bezorgd. Dit is een onderdeel in de keten waar wij als makers van de Troskompas geen enkele invloed op hebben.”
Gids gegeven
De hoofdredacteur heeft maandag een gesprek gevoerd met Van den Berg en hem een gids gegeven: “Zijn actie is een enorme blijk van grote liefde voor de gids en dat stemt mij zeer vreugdevol. Maar ik heb liever dat PostNL beter haar werk gaat doen.”
PostNL erkent de bezorgproblemen. “Het had niets te maken met het samenvoegen van locaties, maar er lag een technische oorzaak aan ten grondslag”, aldus een woordvoerster. Zij vindt het “heel vervelend” dat de lezer zijn gids heeft moeten missen. “We opereren in een krimpende markt, dus we moeten vaak aanpassingen doen in onze logistiek. Maar in dit specifieke geval stond dat los van de haperende bezorging.”
BuzzE