Lovende recensies voor eerste countryalbum van Beyoncé

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Dat Beyoncé het op haar nieuwe album COWBOY CARTER over een andere boeg heeft gegooid, valt in de smaak bij recensenten. De eerste recensies van haar vrijdag verschenen allereerste countryalbum zijn lovend.

Volgens de recensent van het toonaangevende Amerikaanse muziekblad Rolling Stone is elk stukje van het album “zorgvuldig uitgedacht”, van de tracklist tot de albumhoes. Volgens The New York Times is het achtste studioalbum van Beyoncé veel meer dan een countryplaat. De recensent noemt het een “uitgebreid essay” over “hedendaagse popmuziek en over de aard van het genre”. The New York Post schrijft over “de opleving die countrymuziek zo hard nodig had”.

Ook in het Verenigd Koninkrijk wordt enthousiast gereageerd op het album. “COWBOY CARTER is een knaller met aanstekelijke, memorabele liedjes die theatraal, treurig, speels, verliefd, grillig en sensueel zijn – vaak tegelijkertijd”, schrijft de BBC onder meer. The Guardian geeft vier van de vijf sterren en schrijft dat de zangeres “op indrukwekkende wijze in staat is om te doen wat ze wil”. Ook The Times deelt vier sterren uit en spreekt van een “gelikt western-epos” met een gevoel van “plezier en avontuur”.

De 42-jarige Beyoncé heeft vijf jaar aan het album gewerkt, vertelde ze eerder in een persbericht. Naar aanleiding van een ervaring waardoor ze zich “niet welkom” voelde, onderzocht ze het genre. Daarmee doelt ze mogelijk op haar optreden tijdens de Country Music Awards waar destijds ophef over ontstond. Volgens de conservatieve aanhangers van het genre zou de zangeres “niet country” zijn. Ook kreeg ze te maken met veel racistische reacties.

BuzzE

Lees verder

Mis geen enkele winactie!