Lupita Nyong’o en Michael Kors bezoeken VN

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

VN-ambassadeur Michael Kors heeft maandag zijn jaarlijkse campagne Watch Hunger Stop afgetrapt. De mode-ontwerper werd bij de lancering op het hoofdkantoor van de Verenigde Naties in New York vergezeld door Lupita Nyong’o.

Thema van de campagne, die onderdeel uitmaakt van het World Food Programme van de VN, is dit jaar Food is Love. “Ik bewonder Michael om het werk dat hij hier al heeft verzet”, stelde Nyong’o, die dit jaar het gezicht is van het programma. “Het trok me om iets waar ik veel mee te maken heb, mode, in te zetten om een verschil te maken.”

Het is de zevende keer dat de designer zijn actie tegen honger voert. Tijdens de campagne zijn op zijn website shirts en tassen te koop met de opdruk Watch Hunger Stop. Kors doneert de volledige opbrengst van deze producten aan het programma. Ook schenkt hij een bedrag voor elke foto van de producten die op social media verschijnt met de hashtag #WatchHungerStop. Volgens de VN betekent dat dat voor elke 25 dollar die wordt uitgegeven aan de collectie, honderd maaltijden gemaakt kunnen worden.

Na zeven jaar staat de teller van de actie op 19 miljoen maaltijden. “Ik ben een erg pragmatisch mens”, aldus Kors tijdens de bijeenkomst bij de VN. “Er is genoeg eten, dit probleem is op te lossen. En toch gaat wereldwijd een op de negen mensen nog altijd met honger naar bed.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck