Meghan Markle belazert de boel: ‘Haar jam komt gewoon uit een fabriek’
Meghan Markle ligt opnieuw onder vuur. Ze presenteerde eerder dit jaar vol trots haar nieuwe lifestylemerk, met luxe producten zoals jam, thee en honing. Allemaal zogenaamd ‘ambachtelijk’ en ‘persoonlijk’ gemaakt. Maar daar blijkt weinig van te kloppen.

De jam, waarvoor je omgerekend zo’n 7,60 euro per potje betaalt, wordt in de promotie gepresenteerd alsof Meghan deze zelf in haar keuken in Montecito staat te roeren, samen met dochtertje Lilibet. Maar volgens Britse media is dat helemaal niet waar. De jam komt namelijk niet uit Californië, maar uit een grote fabriek van The Republic of Tea in Illinois — op ruim 3.000 kilometer afstand van Meghan’s villa.
‘Oplichterij’
En daar houdt het niet op. Ook de andere ‘ambachtelijke’ producten, zoals de sinaasbloesemhoning (ruim 23 euro per potje) en de kruidenthee (10 euro voor 12 zakjes), worden in dezelfde fabriek geproduceerd. Bronnen dicht bij het merk beweren dat Meghan’s originele recepten ‘als inspiratie’ dienden, maar uiteindelijk flink zijn aangepast om geschikt te zijn voor massaproductie.
Mensen die de producten van Meghans merk hebben gekocht zijn woest. Veel Britten spreken van ‘oplichterij’ en ‘nepmarketing’, schrijven Britse media.