M&M’s doet ‘levende’ chocolaatjes in de ban na rel in VS

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

M&M’s stopt met de geanimeerde chocolaatjes uit zijn televisiereclames vanwege de ophef die er in de Verenigde Staten is ontstaan over de figuurtjes. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde het werk ‘woke’. Onder meer het feit dat een van de vrouwelijke M&M’s, groen van kleur, haar pumps inruilde voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. M&M’s gaat nu reclames maken met komiek en actrice Maya Rudolph.

Maar er worden vraagtekens gesteld bij het moment van de aankondiging van M&M’s. De ophef was vooral online al weer grotendeels uitgedoofd. Bovendien maakte het snoepmerk al in december bekend dat Rudolph in de reclame van M&M’s zou spelen rond de Super Bowl, de finale van het American footballseizoen en een van de best bekeken tv-avonden van het jaar. De stap van M&M’s zou daarom ook een publiciteitsstunt kunnen zijn.

M&M’s maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes ‘Red’ en ‘Yellow’. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van de andere kleuren.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck