Netflix steekt miljarden in Zuid-Koreaanse films en series

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Netflix gaat de komende vier jaar 2,5 miljard dollar (bijna 2,3 miljard euro) investeren in het maken van Zuid-Koreaanse series en films. Dat heeft Ted Sarandos, CEO van de streamingdienst, bekendgemaakt tijdens een ontmoeting met de Zuid-Koreaanse president Yoon Suk Yeol, meldt Deadline.

“We hebben deze beslissing genomen omdat we er alle vertrouwen in hebben dat de Koreaanse creatieve industrie mooie verhalen zal blijven vertellen”, aldus Sarandos. “Ik twijfel er niet aan dat onze investering onze langdurige samenwerking met Korea en het creatieve ecosysteem van Korea zal versterken.”

2,5 miljard dollar is twee keer de hoeveelheid geld die sinds 2016, toen Netflix verscheen in Zuid-Korea, is geïnvesteerd in films en series uit het Aziatische land. Series van Zuid-Koreaanse bodem die recent grote successen boekten zijn onder meer Squid Game, The Glory en Physical 100.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.