Radar weer iets in de lift in derde week op NPO 2

De derde aflevering van het consumentenprogramma Radar, dat sinds dit jaar niet meer op NPO 1 maar op NPO 2 te zien is, is maandagavond door 735.000 mensen bekeken. Dat meldt Stichting KijkOnderzoek (SKO). Daarmee staat het programma op de veertiende plaats in de lijst van best bekeken programma’s van maandag.
De tweede aflevering werd een week geleden bekeken door 525.000 mensen. Naar de eerste aflevering van het seizoen keken 849.000 mensen. Een week geleden maakte de AVROTROS bekend de NPO te hebben verzocht de verhuizing van Radar, maar ook Opsporing Verzocht, te heroverwegen. De omroep is van mening dat de verhuizing “desastreus” heeft uitgepakt. Beide programma’s scoren aanzienlijk minder kijkers nu ze niet meer op NPO 1 te zien zijn. De NPO liet in een reactie weten te verwachten dat Radar en Opsporing Verzocht bij NPO 2 te zien blijven.
Het best bekeken programma van maandag was traditiegetrouw het NOS Journaal van 20.00 uur, waar ruim 1,9 miljoen mensen naar kijken. Van Onschatbare Waarde met Dionne Stax trok op NPO 1 1,6 miljoen kijkers. Bed and Breakfast, ook uitgezonden op NPO 1, maakt de top drie compleet. Daar keken ruim 1,2 miljoen mensen naar.
BuzzE