Reclame Code Commissie sluit dossier omstreden WK-spotje Jumbo

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Advertentie

Van onze redactie

AMSTERDAM (ANP) – De Reclame Code Commissie gaat zich niet buigen over de tientallen klachten die afgelopen etmaal zijn binnengekomen over de omstreden WK-commercial van Jumbo. Dat laat een woordvoerder van de Stichting Reclame Code weten. Jumbo besloot zelf woensdagmiddag het spotje van de buis te halen na veel boze en verbaasde reacties.

“Het heeft geen zin om de klachten te gaan behandelen als de commercial niet meer te zien is”, aldus een woordvoerder. “Voor ons is het dossier hiermee gesloten.”

De nieuwe reclamespot van supermarktketen Jumbo voor het WK voetbal werd dinsdag gelanceerd en leidde tot verontwaardigde reacties. In de commercial waren in polonaise lopende bouwvakkers te zien. Dat ligt gevoelig want het toernooi in Qatar is juist omstreden vanwege de slechte werkomstandigheden voor de gastarbeiders die betrokken waren bij de bouw van de stadions en de infrastructuur in het land. Er zouden duizenden arbeiders zijn omgekomen sinds het toernooi aan Qatar is toegewezen. In het spotje zitten veel BN’ers, zoals de Toppers, rapper Donnie en Frank Lammers.

Alle bekende Nederlanders die deelnamen aan het omstreden filmpje, hebben overigens nog niet gereageerd op de commotie.

 

ANP

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.