RTL Beïnvloedt kijkcijfers nieuwe talkshow: ‘Kost bijna half miljoen’
RTL heeft blijkbaar alles uit de kast gehaald om de kijkcijfers van hun nieuwe talkshow RTLTonight op te krikken. Dat onthult mediadeskundige Tina Nijkamp op Instagram.

Volgens Tina verwijderde RTL gisteren tijdens de uitzending van Lubach en RTLTonight twee reclamebreaks om de cijfers te optimaliseren. “Gaat om ongeveer een ton euro minimaal. Of ze dat vanavond weer doen? Denk het wel. Denk tot en met donderdag”, schrijft ze.
Onder druk
De actie komt niet uit de lucht vallen: de kijkcijfers van RTLTonight staan volgens Nijkamp “in de totalen nu al zo onwijs onder druk.” RTL lijkt er dus alles aan te doen om het tij te keren en de show een vliegende start te geven.
Of deze ingreep effect gaat hebben op de lange termijn, valt nog te bezien, maar duidelijk is dat de zender niet bang is om diepe zakken open te trekken voor een goed bekeken talkshow.