Satirisch Lubach-filmpje over WK-commercial Jumbo goed bekeken

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Het satirische filmpje dat De Avondshow met Arjen Lubach heeft gemaakt als reactie op de omstreden WK-commercial van de Jumbo wordt donderdag goed bekeken. Het filmpje werd in de eerste twaalf uur na de uitzending ruim 132.000 gezien.

In het spotje presenteert Lubach het nieuwe reclamefilmpje van de Jumbo, als alternatief voor de teruggetrokken spot vol BN’ers en hossende bouwvakkers. Dit filmpje kwam onder vuur te liggen omdat in Qatar, waar het WK plaatsvindt, duizenden bouwvakkers om het leven zouden zijn gekomen. Gastarbeiders moesten de stadions waar onder meer Oranje gaat voetballen bouwen onder extreem slechte werkomstandigheden.

In het nieuwe spotje van Lubach viert Jumbo het WK met slavenplaatjes: “Spaar ze allemaal en plak ze in het verzamelalbum! Bij elk compleet album steken we een dam door in Pakistan. Heeft niets met het WK te maken, maar is wel leuk.” De Zuid-Koreaanse halloweenboodschappen biedt de Jumbo in het spotje aan “in een extra krap gangetje, dus dat wordt dringen!” Bovendien belooft de keten in het spotje “bij elke 10 euro aan boodschappen vijf Oekraïense omaatjes in elkaar te slaan.”

De Jumbo laat donderdag per mail weten niet te willen reageren op het satirische filmpje van Lubach.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.