Sinterklaasjournaal zakt drie dagen onder miljoen kijkers

Het Sinterklaasjournaal van de NTR trekt de afgelopen dagen minder kijkers dan in de eerste week, voordat Sinterklaas was aangekomen in Hellevoetsluis. De uitzendingen met Dieuwertje Blok trokken maandag, dinsdag en woensdag tussen de 792.000 en 916.000 kijkers. Dat is minder dan de kijkcijfers in de eerste week, toen het programma steevast meer dan een miljoen kijkers trok.
Dat blijkt uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek (SKO). Een woordvoerder van SKO meldt dit patroon ieder jaar te herkennen. “De kijkcijfers zijn altijd in de week van de intocht het hoogste”, aldus de zegsman. “De weken daarna zakken ze naar een stabiel, wat lager niveau.”
In de afleveringen voor de intocht zagen kijkers onder meer hoe de pakjesboot zonk en Sinterklaas met een privéjet moest worden ingevlogen. Dit leidde tot veel kritiek, onder meer van milieuorganisatie Greenpeace. Ook de introductie van een nieuwe piet, Piet Hein, veroorzaakte opschudding.
Sinterklaas heeft deze week de hulp van de kijkers van het Sinterklaasjournaal ingeroepen om een naam voor zijn nieuwe stoomboot te bedenken.
BuzzE