Studio wilde bijna populaire functie in Spider-Man 2 schrappen

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Het had niet veel gescheeld of gamers hadden niet snel van het ene punt naar het andere kunnen reizen in de videogame Spider-Man 2. De ontwikkelaars van studio Insomniac wilde de populaire fast-travelfunctie uit de game schrappen, omdat het volgens hen het spel zou verpesten.

“We werkten aan een nieuwe manier van fast travel. Het was een van mijn favoriete onderdelen, maar het verpestte ons spel compleet”, zei ontwikkelaar Josue Benavidez volgens entertainmentwebsite IGN op een conferentie. “Omdat de kaart helemaal was onthuld, kon je overal heen waar je wilde.”

Fast travel is een populaire functie in veel games van de laatste jaren. Met een druk op de knop kunnen spelers van hot naar her reizen met hun personage zonder daar zelf actief heen te bewegen. In veel games is het zo dat de functie enige laadtijd vereist, maar in Spider-Man 2 wordt de speler bijna direct naar het gewenste punt getransporteerd zonder te hoeven wachten.

Insomniac wilde graag dat gamers de tijd zouden nemen om de nagebouwde wereld van New York City, waar de game zich afspeelt, te verkennen. Daarom wilde het eigenlijk de fast-travelfunctie uit de game schrappen. “Het deed zo’n afbreuk aan de game dat we overwogen om de functie te schrappen of pas beschikbaar te maken zodra het spel was uitgespeeld. Uiteindelijk besloot ik dat het niet de schuld van fast travel was, maar van het spel zelf.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.