Supermarkt Dirk maakt A-merken betaalbaarder

Supermarktketen Dirk gaat de komende weken de prijzen van veel A-merken verlagen, met als doel deze weer betaalbaarder te maken. De actie van Dirk wordt ingezet omdat er bij de supermarktketen begrip is voor het feit dat veel mensen gehecht zijn aan hun vertrouwde pot appelmoes, favoriete koffie of wasmiddel. Voor die mensen is het huismerk geen alternatief.

Dirk A Merk actie
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Ditjes en Datjes

,,Bij Dirk doen we er alles aan om te voorkomen dat mensen te veel betalen voor hun boodschappen,” zegt Marcel Huizing, algemeen directeur van Dirk. “We letten scherp op onze eigen kosten en kunnen door onze groei nog scherper inkopen. Daardoor kunnen we de prijzen van A-merken stap voor stap omlaag brengen. Op die manier hebben we een compleet assortiment voor je dagelijkse boodschappen waar je de keuze hebt tussen A-merken én ons vertrouwde huismerk.” 
 

Stijgende prijzen A-merken doorn in het oog 
De prijzen van A-merken stijgen al ruim twee jaar. Uit recente prijspeilingen van de Consumentenbond blijkt dat A-merken gemiddeld 7% duurder zijn dan een jaar geleden, bovenop eerdere verhogingen. Dirk is hiermee de eerste supermarkt die de prijzen van A-merken verlaagt en pakt dit structureel aan: elke week nieuwe verlagingen, tot het einde van het jaar, zodat klanten hun favoriete merken weer kunnen kopen. 

“De hoge prijzen voor sommige producten zijn voor ons ook een doorn in het oog,” vervolgt Huizing. “Wij hanteren al een heel scherp assortiment: bij Dirk vind je bijvoorbeeld niet twintig smaken en formaten voor pindakaas in het schap. Maar we kiezen er ook voor om producten uit ons assortiment te halen als ze echt onbetaalbaar zijn geworden door inflatie, product aanpassingen of prijsverhogingen door fabrikanten. Daarbij zetten we vanaf vandaag in op wekelijkse prijsverlagingen om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden. Want op Dirk moet je kunnen rekenen.”

Prijsverlaging als principe 
De prijsverlagingen op A-merken passen binnen de Dirk-principes: bewuste keuzes om prijzen structureel laag te houden. Zo besteedt Dirk geen geld aan dure tv-reclames, bezorgservices of spaaracties. Kosten die bij andere supermarkten vaak worden doorberekend aan de klant. Bij Dirk krijgt iedereen voordeel, zonder klantenkaart en altijd met acties per stuk. 

Tags

DIRK

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.