Team She-Hulk staat achter VFX-afdeling na kritiek op animaties

Door: DitjesDatjes
04-08-2022

Het team van de nieuwe Marvel-serie She-Hulk: Attorney at Law staat achter de visuele effectenafdeling die onlangs door fans onder vuur werd genomen. Kijkers vonden dat de computeranimaties in de trailer ondermaats zijn, melden Amerikaanse media. De mensen die voor de visuele effecten – ook wel VFX genoemd – moeten zorgen, zouden op hun beurt klagen over een te grote werkdruk. Die druk zou de “slechte” computeranimaties kunnen verklaren.

She-Hulk: Attorney at Law gaat over advocate Jennifer Walters (Maslany) die zich als single dertiger staande moet houden, terwijl ze tegelijkertijd ook een 2 meter groot, groen monster met superkrachten is. Om de actrice in de groene Hulk te veranderen, is complex computergeanimeerd werk nodig waar de meeste tv-shows geen tijd of budget voor hebben. De eerste trailer werd dan ook door fans bekritiseerd vanwege de niet overtuigende computeranimaties.

“Ik heb ontzettend veel respect voor deze getalenteerde mensen en hoe snel ze moeten werken, veel sneller dan ze misschien horen te werken”, zei hoofdrolspeelster Tatiana Maslany tijdens een persdag van de serie die over twee weken in première gaat op Disney+. Jessica Gao, die meeschreef aan de serie, sluit zich hierbij aan en vindt het “verschrikkelijk dat veel van deze medewerkers zich zo gehaast voelen en dat de werkdruk zo hoog is”.

Maslany vond overigens dat de VFX in de serie niet eens zo slecht zijn. “We moeten ons heel bewust zijn van de werkomstandigheden, die niet altijd optimaal zijn. Maar er zijn hierin wel geweldige stappen gezet in deze industrie”, aldus de actrice. “Als ik kijk, dan lijkt het niet op een scène uit een videospel. Ik kan echt de gedachten van een personage zien. Ik ben echt onder de indruk van wat de VFX-afdeling doet.”

 

BuzzE

 

 

Meer DenD