Technische storing bij NS, reisplanner niet goed bereikbaar

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

UTRECHT (ANP) – De NS kampt maandagochtend met een IT-storing, laat een woordvoerder weten. Die heeft invloed op de website en app van de spoorvervoerder. Die werken niet goed of zijn helemaal niet bereikbaar. Reizigers kunnen hun reis daardoor lastig online plannen. De reisinformatie op stationsborden werkt volgens de woordvoerder vooralsnog wel.

Op de website Allestoringen.nl hebben honderden mensen melding gemaakt van problemen met de reisplanner. De storing zit in het IT-systeem van de NS en niet in de brondata, meldt de woordvoerder. Dat betekent dat andere reisplanners, zoals 9292, nog wel werken. Op stations wordt in omroepberichten en via borden naar 9292 verwezen, zegt zij.

Ook de kaartautomaten op stations werken niet door de storing. Hetzelfde geldt voor het huren van een ov-fiets met een ov-chipkaart. Reizigers die zo’n fiets al eerder hadden gehuurd, kunnen die volgens de woordvoerder nog wel op slot zetten en van het slot halen, maar het is niet mogelijk een nieuwe fiets te lenen. De in- en uitcheckpaaltjes op stations werken nog wel.

Hoelang het duurt voordat de storing is verholpen, is nog niet te zeggen, aldus de woordvoerder.

 

ANP

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.