Ticketmaster zegt sorry na gedoe met kaartverkoop Taylor Swift

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Ticketmaster betreurt het dat de reguliere kaartverkoop voor de tournee van Taylor Swift vrijdag moest worden afgezegd. De kaartverkoper zegt in een verklaring op zijn website sorry tegen de vele fans die nu geen tickets hebben kunnen kopen.

Het statement volgt na het bericht dat het ministerie van Justitie in de Verenigde Staten een onderzoek is gestart naar Live Nation, het moederbedrijf van Ticketmaster. Dat onderzoek zou dateren van voor de problemen met de kaartverkoop van Swift en daarbij wordt gekeken of Live Nation een monopoliepositie heeft op het gebied van ticketverkoop voor muziekevenementen, zo meldden bronnen aan The New York Times. Ticketmaster reageert in de verklaring niet op dat onderzoek, maar legt uit wat er misging bij de tickets voor Swift.

Eerder deze week konden fans in de voorverkoop al kaarten kopen, maar doordat de vraag naar tickets een stuk hoger was dan verwacht en door technische problemen waren er geen kaarten meer over voor de reguliere verkoop. Die werd vervolgens gecanceld. Ticketmaster betreurt het dat het boekingssysteem niet bestand was tegen de grote vraag naar kaartjes. “We zijn bezig onze techniek aan te passen aan de nieuwe lat die de vraag naar de Taylor Swift | The Eras Tour legt. We zullen een update geven zodra we daar klaar mee zijn en als er volgende stappen zijn.”

Swift reageerde eerder op Instagram boos op het nieuws. “Er zijn tal van redenen waarom het zo moeilijk was om kaartjes te bemachtigen en ik probeer erachter te komen hoe deze situatie in de toekomst verbeterd kan worden.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.