TikTok is officiële entertainmentpartner Eurovisie Songfestival

TikTok is de officiële entertainmentpartner van het Eurovisie Songfestival 2022, zo heeft de organisatie van het evenement bekendgemaakt. Dat betekent dat TikTok onder meer de halve finales en finale zal livestreamen, materiaal van achter de schermen gaat tonen en speciale playlists met muziek beschikbaar stelt. Het Eurovisie Songfestival vindt in mei plaats in Turijn (Italië).
Het livestreamen gebeurt via het Eurovisie Songfestival-account op TikTok. Elke dag verschijnt “exclusieve content” op het account, zoals backstagebeelden. Zo’n 1,4 miljard mensen keken vorig jaar naar video’s met de hashtag #Eurovision2021 op TikTok, aldus het sociale medium.
“We zijn verheugd om TikTok de officiële entertainmentpartner van het Eurovisie Songfestival 2022 te maken en nauw samen te werken om nog meer exclusieve en boeiende content te creëren”, reageert Songfestivalbaas Martin Österdahl op de samenwerking. “De community van TikTok heeft het Eurovisie Songfestival vorig jaar echt omarmd en nu kijken we ernaar uit om hen ongekende toegang te geven tot ’s werelds grootste live muziekevenement en een hele nieuwe generatie fans te inspireren.”
Rich Waterworth, die over de Europese tak van TikTok gaat, laat weten dat het medium “verheugd” is om “de magie en muziek van Eurovisie naar onze community te brengen”. “We brengen fans exclusieve content, nemen ze mee achter de schermen en plaatsen ze in het hart van de show zelf. We kunnen niet wachten om te zien hoe onze community zich dit jaar door Eurovisie zal laten inspireren!”
BuzzE