Viaplay bereikte in eerste weken bijna 1,9 miljoen mensen

De nieuwe streamingdienst Viaplay, waar sinds dit jaar de Formule 1 te zien is, heeft in de eerste drie weken van uitzenden bijna 1,9 miljoen mensen bereikt. Dat heeft onderzoeksbureau GfK berekend. Het merendeel deed dat via mobiele telefoon (52 procent), gevolgd door computer of laptop (28 procent) en tablet (20 procent).
Ook volgden veel Formule 1-liefhebbers de eerste twee races via de internationale aanbieder F1 TV. Volgens GfK ging het om zo’n 650.000 mensen.
Viaplay doet zelf geen uitspraken over het aantal abonnees dat zich bij de zender heeft aangesloten. De streamingdienst staat ook niet in het overzicht van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). De races werden vorig jaar nog door Ziggo uitgezonden en trokken toen doorgaans meer dan een miljoen kijkers. De wedstrijd waarin Max Verstappen wereldkampioen werd in december werd zelfs door bijna vijf miljoen mensen gevolgd.
De Formule 1 is een van de paradepaardjes van Viaplay. De streamingdienst heeft ook fors geïnvesteerd in andere sporten zoals voetbal met de Bundesliga en vanaf het volgende seizoen ook de Premier League. Daarnaast gaat Viaplay series en films aanbieden. Ook gaat het van oorsprong Zweedse bedrijf eigen content ontwikkelen.
BuzzE