Viaplay gaat elk jaar minstens vijf Nederlandse producties maken

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Nordic Entertainment Group (NENT), het moederbedrijf van streamingdienst Viaplay, wil jaarlijks zeker vijf grootschalige producties voor de Nederlandse markt gaan maken. Dat meldt topman Anders Jensen aan het ANP. De streamer maakte eerder al bekend meer plannen te gaan uitrollen in Nederland, maar nog niet om hoeveel producties het zou gaan.

Het gaat om series en films, maar bijvoorbeeld ook om programma’s zonder script zoals reality-tv. “We zijn snel aan het opschalen en mikken op minstens vijf grootschalige producties per jaar”, aldus Jensen. “Nederland is een van de meest levendige contentmarkten in Europa, dus ik ben erg enthousiast over de mogelijkheid om met de Nederlandse creatieve sector samen te werken.”

De eerste nieuwe serie werd recent al aangekondigd. De Nederlandse producent Pupkin gaat voor Viaplay een dramaserie maken over de zoektocht naar Jasper S., de moordenaar van de 16-jarige Marianne Vaatstra. Zij werd in 1999 levenloos en seksueel misbruikt in een weiland in Friesland aangetroffen nadat zij niet thuis was gekomen na een avondje stappen.

Andere titels kan Jensen op dit moment nog niet noemen. De abonnementszender startte begin maart dit jaar ook in Nederland en heeft fors geïnvesteerd in sport. Behalve de Formule 1 zendt het bedrijf ook de Bundesliga-voetbalcompetitie uit en met ingang van volgend seizoen ook de Engelse Premier League. Ook biedt Viaplay series en films aan. Daarmee gaat Viaplay de concurrentie aan met betaalzender ESPN en streamingdiensten als Netflix, Videoland en Disney+.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.