Viaplay TV moet vooral ‘een etalage’ voor betaalde content zijn

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Advertentie

Van onze redactie

Viaplay wil met tv-zender Viaplay TV vooral de content die het via de betaalde streamingdienst aanbiedt onder de aandacht brengen bij de tv-kijker. Directeur Roger Lodewick van Viaplay spreekt desgevraagd van een “etalage”. Dinsdag werd bekend dat Viaplay en Talpa Network de handen ineenslaan en SBS9 omdopen tot Viaplay TV. Op die zender zullen naast films en series straks ook sportuitzendingen te zien zijn.

“Een van de mogelijkheden om onze producties en sporten meer onder de aandacht bij de Nederlandse samenleving te brengen, was het opzetten van een tv-kanaal. We hebben gekeken of we dat zelf wilden opzetten of met een partner. Redelijk snel kwamen we toen uit bij Talpa Network. Daardoor hebben we nu een etalage voor de sporten, onze mensen en evenementen”, zegt Lodewick. Of en hoeveel geld er met de deal gemoeid is, willen zowel Viaplay als Talpa Network niet zeggen. “Zowel Talpa als wij zullen via de zender inkomsten genereren uit advertenties. Wij brengen ons rechten in en Talpa Network haar kanaal en sales-capaciteiten.”

Vanaf komend weekend zijn er op de nieuwe zender sportuitzendingen te zien. De tweede kwalificatie van de Formule 1-race in Japan is live, maar andere uitzendingen, waaronder de race zelf, zullen met enkele uren vertraging te zien zijn. “Onze corebusiness is de streamingdienst. We willen ons niet in de hand snijden door bepaalde content gratis aan te bieden waar anderen voor moeten betalen”, zegt Lodewick. De directeur zegt dat bepaalde voetbalwedstrijden uit de Premier League wel op de zender te zien zullen zijn, al zullen “de topwedstrijden” bij de streamingdienst blijven, aldus de directeur.

De start van het tv-kanaal, dat in alle basispakketten van tv-aanbieders zit, heeft geen gevolgen voor de huidige abonnees van Viaplay, stelt Lodewick. “Eigenlijk gaan we niks doen waarmee wel onszelf gaan kannibaliseren.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.