Wereldwijd meer kijkers voor Eurovisie Songfestival

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Het Eurovisie Songfestival is dit jaar door 166 miljoen mensen bekeken. Dat is meer dan vorig jaar, toen er wereldwijd 164 miljoen kijkers waren.

Het gemiddelde marktaandeel tijdens de uitzending van de finale was 47,7 procent, meldt songfestivalorganisator European Broadcasting Union (EBU) woensdag. Dat is het hoogste aandeel sinds 2004. Er waren ook opvallend veel jonge kijkers: in de categorie 15 tot 24 jaar lag het marktaandeel op 60,4 procent. Dat is volgens de EBU nog niet eerder zo hoog geweest.

Online werd content van het songfestival ook veel bekeken. Alle posts, video’s en stories op sociale media behaalden bij elkaar bijna 2 miljard views.

Het songfestival werd dit jaar behalve in de deelnemende 37 landen ook in de Verenigde Staten, Noord-Macedonië, Kosovo, Moldavië en online uitgezonden. Namens Nederland deed Claude mee. Hij eindigde op de twaalfde plaats met C’est La Vie.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.