Wie is de Mol-aftrap leidt met 4 miljoen kijkers eerste deel 2022

De aftrap van het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? op 1 januari was het best bekeken televisieprogramma van de eerste zes maanden van 2022. In totaal keken ruim 4 miljoen mensen naar deze aflevering. Ruim 3,9 miljoen mensen keken live of uitgesteld via hun televisie. Daarnaast werden online ruim 400.000 streams gestart van het programma, maar het is niet bekend of deze kijkers de aflevering ook hebben afgekeken.
Dit alles blijkt uit een analyse die de Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft gemaakt in opdracht van tv-marketingorganisatie Screenforce. De uitkomsten werden woensdagavond gepubliceerd.
De tweede plek is voor de aflevering van Boer zoekt vrouw van 3 april 2022. Hier keken via de televisie – live en uitgesteld – in totaal 3,5 miljoen mensen naar. Daarnaast werden er online nog 380.000 streams gestart van het programma.
Het brons is voor het NOS Journaal van 14 januari, waarin premier Mark Rutte en coronaminister Ernst Kuipers versoepelingen aankondigden. Dit nieuws werd op televisie gevolgd door ruim 3,4 miljoen mensen. Ruim 138.000 keer werd de uitzending naderhand online via stream gestart.
Andere programma’s in de top 10 zijn de finale van het Eurovisie Songfestival (plek 5 met 3,1 miljoen kijkers), Heel Holland Bakt (plek 6 met 2,9 miljoen kijkers) en De Slimste Mens (plek 8 met 2,8 miljoen kijkers). De eerste notering in de lijst die geen NPO-programma betreft is The Masked Singer van RTL4. De ruim 2,8 miljoen mensen die het programma zagen op 1 januari leveren de commerciële zender een zevende plek in de lijst op.
Het is de eerste maal dat SKO deze totaalcijfers van het afgelopen halfjaar deelt.
BuzzE