Yvonne Coldeweijer verloor een miljoen euro in een jaar

Winkel Yvonne Coldeweijer leidde 1 miljoen euro verlies
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Charlotte Wijnen

Yvonne Coldeweijer werd jarenlang de juicekoningin genoemd, maar is tegenwoordig vooral druk met andere zaken. Vorig jaar maakte ze naar eigen zeggen een miljoen euro omzet met haar kledingwebshop. Toch heeft ze géén winst gemaakt. ,,Ik heb een aantal fouten gemaakt.”

In een video op haar kanaal Life of Yvonne, dat voorheen een juicekanaal was, vertelt Yvonne dat ze in een jaar tijd een miljoen euro is verloren. ,,Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. En in deze tijden waarin juist alles van fysiek naar online gaat, dacht ik: waarom niet? Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben.”

Webshop

In het begin deed Yvonne al het werk voor haar webshop alleen, maar al snel kwam ze erachter dat ze hulp nodig had. ,,Dus al snel begon ik een team samen te stellen van personeel”, vervolgt Yvonne. ,,Dat voelde voor mij als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje. Inmiddels ben ik iets wijzer geworden en wil ik hier een beetje op terugkomen.”

Personeel

Yvonne nam in eerste instantie twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel in Amsterdam opende kwam er meer personeel bij. ,,Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had. Een aantal ZZP’ers ook wel.”

Op dat moment was Yvonne zwanger. ,,En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig aan.”

Zwanger

Daarnaast waren de werknemers van Yvonne nog steeds voornamelijk bezig met online. ,,Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn… Dus op een gegeven moment waren we ook echt met name een magazijn. Iedereen deed het super goed, maar om nou te zeggen: hierdoor maak ik extra omzet… Nee”, legt Coldeweijer uit. ,,Want de content die echt sales opleverde, dat was ík. Mijn posts op mijn Instagram. Al met al super leuk die extra content, maar je hebt mij. Dus het was niet echt nodig.”

Miljoen

Ook had Coldeweijer doordeweeks eigenlijk geen klanten in de winkel. Alleen op zaterdagen was het druk. ,,Maar die kosten die ik maakte voor dat pand, haalde ik daar niet uit”, aldus Yvonne. ,,Als ik 50.000 euro winst heb gemaakt, dan is dat al veel, van die miljoen. It’s gone.”

Tags

YVONNE COLDEWEIJER

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck