Zelfontwikkeling centraal in vernieuwd vrouwenmagazine Flair

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Vrouwenmediamerk Flair zet met een vernieuwing van onderwerpen en huisstijl meer in op zelfontwikkeling en mentale gezondheid. “Het magazine bestaat sinds 1985, maar de jonge vrouw van toen is niet meer de jonge vrouw van nu”, vertelt Flair-hoofdredacteur Marije Veerman aan het ANP.

De vernieuwing geldt per direct voor zowel het magazine als de onlinekanalen, die volgens Veerman hiermee beter op elkaar afgestemd zijn.

Dat de nieuwe thema’s nodig zijn, blijkt volgens Veerman uit een onderzoek onder Flair-lezers. 70 procent van hen ervaart prestatiedruk en meer dan de helft van deze groep zegt zichzelf die druk op te leggen. Veerman hoopt met de vernieuwing van Flair wat van die druk weg te kunnen nemen. “We willen hun handvatten bieden om sterker en zelfverzekerder in het leven te staan.”

Smartphone

De doelgroep van Flair, uitgegeven door DPG Media, bestaat uit vrouwen tussen de 25 en 45 jaar. “Een generatie die continu een smartphone voor handen heeft. Ze consumeert content op een andere manier dan generaties daarvoor. We veranderen niet alleen de onderwerpkeuzes, maar zorgen ook dat we overal op zo veel mogelijk plekken te vinden zijn. Online, in je feed, op social, in je mailbox en met een wekelijks magazine”, zegt Veerman.

“De druk op het leven van de jonge vrouw is de laatste jaren alleen maar toegenomen. Vroeger moest je vooral een goede moeder zijn en het huis op orde hebben. Tegenwoordig moet je ambitie hebben, een carrière nastreven maar ook een Instagramwaardig huis hebben en genoeg tijd met je gezin. Dat breekt je op een gegeven moment op”, aldus Veerman.

Tuttig hoekje

Voor het magazine heeft Flair columnisten Gwen van Poorten, Lale Gül en Yuki Kempees aangetrokken. Influencer Lotte van Eijck beantwoordt lezersvragen en online verzorgt cabaretier Soundos El Ahmadi een peptalk op video. “We brengen zelfontwikkeling op een toegankelijke manier”, zegt Veerman. “Zonder schaamte en met zelfspot. Fuck de perfectie, vier het leven en jezelf.”

Marije Veerman is sinds 2018 hoofdredacteur van Flair. Met de vernieuwing van het merk wil ze hét platform voor de jonge vrouw zijn. “Van oudsher werden we door sommigen in het tuttige hoekje geduwd. Dat is nu al lang niet meer zo. We staan er goed voor, zowel online als in print.” Veerman wil de positie van Flair als grootste jonge vrouwenmerk verstevigen. “Ik ben enorm trots dat we die leidende positie in de markt nu kunnen gaan gebruiken voor zo’n belangrijk onderwerp als het empoweren van de jonge vrouw.”

Bodypositivity

Op de website en in het eerste nummer van het vernieuwde magazine is onder meer een interview te lezen met de dochter van Frank Masmeijer. Daarnaast beschrijven drie mannen hoe zij worstelen met het schoonheidsideaal, dat volgens Marije Veerman niet alleen voor vrouwen geldt. “Ook mannen willen bodypositivity.”

De nieuwe site gaat dinsdag online en ook abonnees ontvangen de eerste vernieuwde editie van het magazine op dinsdag. Een dag later is het blad verkrijgbaar in de losse verkoop.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.