Zoek de verschillen: Kopieert Staatsloterij reclame Pickwick?

Zoek de verschillen
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Piet Hein

De tranentrekkende tv-commercials vliegen je om de oren, maar die van de Staatsloterij en van theemerk Pickwick lijken toch (een beetje veel) op elkaar. In beide gevallen prachtige videobeelden uit Scandinavië en in beide gevallen een emotioneel beladen reis van vader en grootvader op leeftijd met respectievelijk zoon en kleindochter.

Zoek de verschillen. De eindejaarsreclame van de Staatsloterij waarin een zoon wegdroomt bij een laatste reis met zijn vader lijkt als twee druppels water op een reclame van Pickwick die vorige maand werd uitgezonden. Daarin gaat een dochter met haar vader op reis. Toevallig ook naar het Noorderlicht.

Het zal waarschijnlijk toeval zijn, maar deze twee commercials lijken wel héél erg op elkaar. Naar verluidt zet de Staatsloterij alles op alles op te voorkomen dat het theemerk hen in de wielen gaat rijden, en hoopt de loterij dat de commercial van Pickwick zo snel mogelijk wordt vergeten.

De reclamemakers mikken in deze tijd met hun mini-docu’s op de emoties van de miljoenen Nederlandse kijkers. Beide commecials vallen op in het reclamegeweld van de laatste weken en lijken ook hoge te gooien voor de jaarlijkse prijzenregen in de Nederlandse reclamewereld.

,,Neem wat tijd voor elkaar”, is de boodschap van Pickwick. Bij de Staatsloterij komt de aap bij terugkomst uit de mouw. De zoon blijkt het staatslot nog in zijn binnenzak te hebben: ‘Je hoeft niet de hoofdprijs te winnen om je droom waar te maken.’

De commercial van Pickwick
De commercial van de Staatsloterij

Tags

RECLAMESTAATSLOTERIJ

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck