Het Klokhuis krijgt zilveren YouTube-button
HILVERSUM – Het Klokhuis heeft meer dan 100.000 abonnees op YouTube en heeft daarom een onderscheiding ontvangen van de videodienst. De makers van het jeugdprogramma namen vol trots de zilveren Playbutton in ontvangst, meldt de NTR.
“We zijn bij Het Klokhuis héél trots op deze mijlpaal”, zegt projectleider online Luc Willems. “We bereiken iedere maand een hele hoop kinderen – en stiekem ook veel volwassenen – met onze video’s. Inmiddels is het ‘maken voor YouTube’ niet alleen meer iets van de online-redactie, maar van iedereen bij Het Klokhuis. En dat werpt zo z’n vruchten af!”
De afgelopen jaren is het Klokhuis-kanaal uitgegroeid tot het grootste van de NTR. Per maand trekt het gemiddeld 550.000 unieke kijkers, in totaal zijn de video’s meer dan 100 miljoen keer bekeken.
In de filmpjes van Het Klokhuis worden de gekste vragen beantwoord. Onder andere ‘hoe word je een zeemeermin?’, ‘hoe maken ze frikandellen?’ en ‘waarom is de zee zout?’ komen voorbij.
BuzzE