John de Mol doodverklaard in nepadvertenties

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

John de Mol is opnieuw onderwerp van misleidende advertenties op internet. Vrijdag verscheen zijn beeltenis in advertenties op de nieuwssites van onder meer De Telegraaf, het AD en NU.nl. Daarop leek het alsof de mediatycoon was overleden. “Vaarwel John de Mol (1955-2020). Nederland is in shock”, zo is te zien in de tekst.

Talpa heeft direct actie ondernomen, zo bevestigt een woordvoerder na berichtgeving hierover van Shownieuws. “Het betreft hier fakeadvertenties die geplaatst worden via de advertentiedienst van Google, vergelijkbaar met de advertenties aan het begin van de Facebook-kwestie. Ook toen verschenen de advertenties via Google, maar na contact met Google en de websites waarop de advertenties verschenen was het probleem opgelost.”

Volgens de zegsvrouw lijkt het erop alsof “dit soort advertenties nu toch weer via Google geplaatst worden sinds dit via Facebook onmogelijk is gemaakt”. Talpa heeft de nieuwssites gevraagd de nepadvertenties te verwijderen. Ook is er contact opgenomen met Google.

Gerechtelijke stappen

Of er wederom gerechtelijke stappen volgen, is nog onduidelijk. “We gaan nu met Google in gesprek over het structureel voorkomen van deze advertenties. Als dit niet tot resultaat leidt, sluit John de Mol een gang naar de rechter niet uit.”

De Mol won vorig najaar een zaak tegen Facebook. Het sociale medium moest op last van een dwangsom alle nepadvertenties weren waarin John de Mol bitcoinproducten lijkt aan te prijzen.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck