Stage Entertainment, Mojo en ID&T slaan handen ineen

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Entertainmentbedrijven Mojo, Stage Entertainment en ID&T kijken samen naar oplossingen voor de problemen die de coronacrisis met zich meebrengt in hun bedrijfstak. Dat vertelt Albert Verlinde, directeur van Stage Entertainment, maandag in het Algemeen Dagblad.

“Samen hebben we een half miljard omzet, dat gaat om 6,7 miljoen tickets per jaar. We lopen tegen dezelfde problemen aan en kunnen voordeel halen uit samenwerking. Al was het maar voor het collectief inkopen van mondkapjes en hygiëneproducten”, aldus Verlinde.

Maar de bedrijven slaan ook de handen ineen voor meer beleidsmatige zaken. “De samenwerking is ook handig richting de politiek, die we nodig hebben. Het probleem is dat onze sector in de perceptie van de politiek hoort bij cultuur, terwijl onze bedrijven eerder thuishoren bij Economische Zaken. Inmiddels hebben we daar gelukkig ook goede contacten.”

Stage Entertainment koerst volgens de directeur af op een omzetverlies van zo’n 50 miljoen euro. Dat kan de onderneming opvangen, stelt Verlinde. “We hebben nationaal en internationaal goed gepresteerd en ik maak me absoluut geen zorgen over het voortbestaan van het bedrijf.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck