Tv-programma ‘Op zoek naar Maria’ zwaar onder vuur

Op zoek naar Maria
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Eva Steins

Het populaire tv-programma ‘Op zoek naar Maria’ zit kort na aanvang al in de problemen. Het Commissariaat voor de Media gaat zich nader verdiepen in het AVROTROS programma…

De reden voor het onderzoek is de reclamebreak middenin het programma en de samenwerking met Stage Entertainment, die de musical zal gaan verzorgen samen met de winnaar van het programma.

Reclamespot

Volgens Angela de Jong is het programma ‘één grote reclamespot’. Zij tikte de makers flink op de vingers en riep het Commissariaat op het programma onder de loep te nemen.

,,Het is al onbegrijpelijk dat het Commissariaat voor de Media een anderhalf uur durende reclamespot voor de nieuwste Stage Entertainment-musical toestaat op primetime NPO 1. Maar dan ook nog een commercialblok ín het programma, omdat met de ‘sing-off’ zogenaamd een heel nieuw programma begint? Hallo mediawaakhond, word eens wakker”, schreef zij in haar AD-column.

Angela’s doel is bereikt, want het Commissariaat zal inderdaad op onderzoek uitgaan. Er zal onderzocht worden of het programma zich op de juiste wijze houdt aan de Mediawet.

LEES OOK:

Kijkers ‘Op zoek naar Maria’ ergeren zich kapot

Tags

AVROTROSCOMMISSARIAAT VAN DE MEDIAOP ZOEK NAAR MARIA

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck