Waylon benadrukt keerzijde van bekendheid

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Tanja Brouwer

Hoewel Waylon zelf regelmatig de media opzoekt, is hij soms niet zo blij met zijn beroemdheid. Dat maakte hij donderdag bekend. De zanger is het namelijk zat dat zijn naam en foto’s regelmatig worden misbruikt.

Juridische stappen

Waylon is het zelfs zo zat dat hij met een advocaat heeft overlegd, maar hij heeft besloten geen juridische stappen te ondernemen. De kans dat ze zouden winnen is namelijk erg klein, want de bedrijven die zijn naam en foto’s misbruiken veranderen steeds van naam. Het is dus moeilijk te achterhalen wie erachter zit.

Het enige wat Waylon ertegen kon doen is zijn fans waarschuwen om niet alle reclames waarin zijn naam en foto gebruikt worden te geloven. Dat heeft hij dan ook gedaan. ,,Ik ben het spuugzat”, beklemtoont hij.

Reclames

De foto’s en naam van Waylon worden onder meer gebruikt in reclames van Love Nature & Live, Staff Novels en Sweet Tea. Voor geen van deze reclames heeft hij toestemming gegeven of geld ontvangen. ,,Ik heb geen enkele commerciële relatie met een financieel product, bitcoin of wat dan ook. De advertenties zijn ook zo slecht, dat ik hoop dat men zelf bedenkt dat ik hier nooit aan mee zou werken!”

,,Dit is de schaduwzijde van het bekend zijn, in combinatie met internet. Het hoort er blijkbaar bij. Ik heb alles geprobeerd maar het begint inmiddels een dagtaak te worden om de tientallen bedrijfjes, als ze al bestaan, te rapporteren.”

Tags

BEKENDHEIDBOOSFOTOSRECLAMEWAYLON

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck