RTL wil effect meten van verplaatsen reclameblok Jinek

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

RTL heeft vrijdagavond eenmalig de reclameonderbreking in Jinek verplaatst om te onderzoeken wat dit voor gevolgen zou hebben voor de latenighttalkshow. Dat laat de zender zaterdagmiddag weten.

Jinek werd sinds de start van het programma begin januari alleen onderbroken voor reclame na de aankondiging van de gasten, aan het begin van de uitzending. Daarna was de presentatrice onafgebroken op de buis. Vrijdagavond werd daar van afgeweken. Toen volgde de reclame niet na de gastenaankondiging, maar pas na tien minuten. Volgens RTL was dit een experiment. “We hebben eenmalig de enige onderbreking verplaatst, om te kijken wat voor effect dit zou hebben”, laat RTL desgevraagd weten in een reactie.

Jinek kampt met teruglopende kijkcijfers. Werden de eerste paar uitzendingen nog bekeken door gemiddeld zo’n 900.000 kijkers, de afgelopen week moest de talkshow het doen met gemiddeld 664.000 geïnteresseerden. Voor concurrent Op1 op NPO 1 bleven de afgelopen week gemiddeld 716.000 mensen thuis.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck