Slob: flink minder reclame op NPO

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

DEN HAAG – De televisiezenders van de publieke omroep worden na 20.00 uur ’s avonds reclamevrij. Online verdwijnen spotjes en advertenties helemaal, schrijft minister Arie Slob (Media) aan de Tweede Kamer.

Slob presenteerde vrijdag zijn plannen voor een nieuwe NPO. Het bestel moet volgens hem op de schop, omdat de omroepen steeds minder verdienen aan reclame en die inkomstenbron ook erg onzeker is. Door een flink deel van de spotjes en advertenties te schrappen, worden die kinderen ook deels bespaard. Bovendien willen online-adverteerders steeds meer weten van hun doelwitten, en dat wringt met “de waarden van een publiek gefinancierde omroep”, vindt de minister.

Veel van Slobs plannen waren al uitgelekt. Zo blijft het slecht bekeken derde net NPO3 behouden. De jongerenzender moet wel plaats gaan bieden aan regionaal nieuws. NPO3 wordt een ‘venster’ waardoor kijkers hun eigen provinciale of regionale zender kunnen zien.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck