The Lifeline van 3FM Serious Request gaat internationaal

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

The Lifeline, de nieuwe variant van Serious Request waarmee 3FM de afgelopen twee jaar invulling gaf aan Serious Request, gaat internationaal.

In het Franstalige deel van Zwitserland houdt publieke omroep RTS dit jaar voor de vijfde keer Coeur à Coeur, een inzamelingsactie die zich (wederom) inzet voor kinderen uit ontwrichte gezinnen die hebben geleden aan mentale en fysieke mishandeling. Hoewel eerdere edities een Glazen Huis-achtige opstelling hadden, is dat dit jaar vanwege de coronacrisis niet mogelijk.

Daarom lopen dj’s dit jaar door verschillende plaatsen in Zwitserland, op zoek naar bijzondere verhalen rond het gekozen thema. Er zijn wel verschillen met de Nederlandse versie. Zo wordt er niet 24 uur per dag gelopen door verschillende dj-teams en wordt er tijdens reclame en nieuwsbulletins naar de volgende bestemming gereden.

Voor het Glazen Huis, dat bedacht werd door 3FM in 2004, was destijds veel buitenlandse interesse. Onder meer Zwitserland, België, Zweden, Kenia en Zuid-Korea namen het populaire concept over. 3FM laat weten dat er ook dit jaar een Lifeline-editie zal zijn, al moet de vorm nog worden bepaald. Die zal afhankelijk zijn van de ontwikkelingen met betrekking tot de coronacrisis in december.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck