Dit zijn de grootste tv-flops van 2019

TV flops 2019
Door: Tanja Brouwer
29-12-2019

Televisiekijkend Nederland kon in 2019 genieten van een aantal nieuwe series en programma’s. Maar uiteraard viel er ook weer heel wat te ergeren. Dend zet de meest bekritiseerde programma’s en de grootste flops van 2019 op een rijtje.

Tekst gaat verder onder advertentie
   

VTBL

Zet Humberto Tan aan een tafel en laat hem praten over voetbal. Een gouden recept? Blijkbaar niet. Nadat Genee, Van der Gijp en Derksen naar Talpa vertrokken probeerde RTL het gat in te vullen met het programma VTBL, maar het programma wist geen kijkers te scoren. Een gemiddelde uitzending trok volgens het AD 157.000 kijkers.

RTL Late Night

De stoelendans bij RTL Late Night heeft niet het gewenste resultaat. Twan Huys nam het stokje over van Humberto Tan, maar wist net zoals Humberto niet te scoren met de talkshow. Sterker nog: hij kwam onder het dieptepunt van Humberto uit. Eind 2019 werd bekend gemaakt dat Twan teruggaat naar de NPO, waar de kijkcijfers een stuk hoger waren.

6 Inside

Het programma zou een slecht decor hebben en ongemakkelijke presentatoren. Al met al werd 6 Inside een flinke flop. Daarnaast bleven de beloofde scoops uit en lukten het Albert Verlinde en Jan Versteegh niet de verwachtingen waar te maken. Na een half jaar werd 6 Inside van de buis gehaald.

GTST

Er zijn twee ontslagen gevallen, nieuwe mensen aangenomen en de verhaallijn is herschreven. De langstlopende soap van Nederland is volgens veel kijkers door de jaren heen slechter en slechter geworden. De nieuwe zenderbaas Peter van der Vorst steekt er een stokje voor, maar de vraag is of dat genoeg is.

Ladies Night

Net zoals Twan Huys zal ook Merel Westrik zichzelf achter de oren hebben gekrabd toen ze de kijkcijfers te horen kreeg van haar programma Ladies Night. De talkshow is zelfs gezakt onder 200.000 kijkers en eind november keken er 145.000 naar Merle en haar vrouwen. Merel liet weten een beetje depressief te worden als de cijfers onder de 200.000 kijkers komen, maar dat het programma hoe dan ook doorgaat tot de zomer.

Expeditie Robinson

De kijkcijfers dalen niet heel veel, maar wat wel groeit is de kritiek. De makers van Expeditie Robinson hebben volgens fans en kijkers volgend seizoen heel wat te verbeteren, want volgens hen was dit het saaiste en oneerlijkste seizoen ooit. De kandidaten maakten alleen maar onderlinge afspraakjes waardoor de sterkste spelers er snel uit lagen en daarnaast zou er heel wat vals gespeeld zijn.

Mooier wordt het niet

Anna Nooshin is een van de belangrijkste influencers van Nederland. Online heeft ze duizenden volgers, maar via de televisie kan ze geen mensen aan zich binden. Naar het programma ‘Mooier wordt het niet’ op NPO 3 keken maar 62.000 mensen. En daarmee is het een van de grootste tv-flops van het afgelopen jaar.

Meer DenD